3 Eylül 2012 Pazartesi

220 volt ile Led Çalıştırma


220 volt ile Led Çalıştırma

220volt-led.jpg
DİKKAT Devre yüksek voltaj ile çalışmaktadır dikkatli olun kondansatör bağlantılarına dikkat edin + – kutupları ters bağlarsanız yüksek voltajda büyük patlamalar olabilir devreyi çalıştırmadan önce Sigortalı Elektrik Hattı,koruyucu gözlük kullanın
220 AC volt Şebeke voltajı ile düşük akımlı Ledleri basit bir devre ile olarak çalıştırabilirsiniz
220volt-led-pcb.jpg220volt-led-sema.gif
oldukca basit bir devre maliyet düşük malzeme az :) 1 adet 1N4007 diyot 2 adet 33k direnc ve 2ma gücünde led birde smd malzemeler ile yapıldığında minicik bir devre olur
Aşağıdaki hesaplama sayfasını kullanarak bir deneme yaptım 5 adet beyaz led kullanıldı malzeme olmadığı için biraz kaba bir devre yinede iyi bir örnek sayılır 220 volt şebeke voltajını direkt köprü diyot ile doğrulttum filtre için 4.7uf 400v kondansatör ekledim
Led Adet bölümü = 5 Voltaj = 3 (volt) LED Akım (mA) = 25 Giris Voltaj = 310 (dc volt)
Sonuç olarak kullanılacak direnç değeri ve gücü 12000 Ohms (12k) 7.252 Watts
12k direnç yoktu yerine 4 adet 62k 3 watt direnç paralel bağlantı kullandım toplamda değer yaklaşık 14k oluyor (dirençlerin paralel bağlantıda değerleri düşer) kolaylık olsun diyerek 6 amper köprü diyot kullandım (4x 1n4007 aynı işi görür) birde belirtmek istediğim bir durum var tek diyot ile yarım dalga doğrultma ile devremizi kurabilirdik fakat ledlerin uzun ömürlü olması için ne kadar temiz dc gerilim olursa o kadar iyi
Test sonrası ilk başta yapmam gereken bir şey aklıma geldi beyaz led akımını 25 ma olarak belirlemiştim 1 adet ledi güç kaynağı ile 3v vererek beslediğimde 11 ma akım çektiğini gördüm 4v verildiğinde ise yaklaşık 45ma yinede sorun yaşamadım demeleriniz de led akımın dan emin olmayı unutmayın çalışma esnasında led arasında ölçtüğüm voltaj değeri ise 3.1 volt

Hiç yorum yok: